Cykel på arbejde: hvordan du kan forbedre din virksomheds image ved at fremme cykling

Cykel på arbejde: hvordan du kan forbedre din virksomheds image ved at fremme cykling

Virksomheder, der opfordrer til at cykle til arbejde, forbedrer deres ansattes sundhed, men ogs√• deres egen √łkonomiske rentabilitet og deres image.


If√łlge flere unders√łgelser, arbejdere, der cykler til arbejde, er mere fokuserede, mere kreative og mindre stressede.


Der er dog psykiske og infrastrukturelle vanskeligheder, der begr√¶nser brugen af ‚Äč‚Äčcykler. Det er her, virksomheder kan g√łre meget for at opmuntre til cykling.


Folk cykler ikke af to hovedårsager:

Frygt for deres egen sikkerhed,
Frygt for at deres cykel bliver stjålet

Og når det kommer til at cykle til arbejde, er andre faktorer vigtige for at undgå at bruge en cykel som transportmiddel:

1. For lang rejse,

2. Ugunstige vejrforhold,

3. Ankommer svedig eller varm.

Sp√łrgsm√•let om sikkerhed
For s√• vidt ang√•r frygt for egen sikkerhed, er der ikke meget - noget, som en virksomhed kan g√łre direkte , men den kan altid fors√łge at etablere et partnerskab eller en dialog med de kompetente offentlige myndigheder for at fremme sikker rejse for dets ansatte og leverand√łrer, dets bes√łgende, dets g√¶ster eller dets kunder.

Sammen kan de udforske infrastrukturinterventioner for at give folk, der √łnsker at cykle til deres lokaler, at g√łre det sikkert.

Sp√łrgsm√•let om tyveri
Frygten for tyveri af cyklen, af sit eget transportmiddel, er et problem, som virksomheden kan l√łse meget effektivt ved at montere sikre underst√łtninger, som cyklen kan fastg√łres til. cyklens stel og ikke kun hjulet.

Disse beslag kunne evt. være dækket rts ved en markise for at forhindre, at cyklerne udsættes for vejret, bliver våde i et pludseligt regnskyl og at sadlen overophedes, især på solrige sommerdage.

Det er endnu bedre, hvis stedet at opbevare cykler er indend√łrs, eventuelt med adgang forbeholdt cykelejere, for at g√łre muligheden for tyveri endnu mere fjern.

Endelig kunne shelteren udstyres med eller placeres i n√¶rheden af ‚Äč‚Äčomkl√¶dningsrum med skabe til opbevaring hjelme og personlige ejendele, brusere og m√•ske et vaskerum.

Cyklen er den mest effektive måde
For stor afstand kan faktisk udg√łre en hindring under visse omst√¶ndigheder . Men hvis vi tager i betragtning, at mere end 60 % af rejserne er mindre end 5 km og 70-80 % mindre end 10 km, indser vi, at der i langt de fleste tilf√¶lde er tale om falske overbevisninger.

Derudover er cyklen på afstande på op til 6 km det hurtigste og mest effektive transportmiddel i byen, da den giver dig mulighed for at undgå at sidde fast i trafikken og nemt kan parkeres tæt på din destination. Dem, der vælger bilen, tager derimod op til 20 minutter på at finde en parkeringsplads og er ofte tvunget til at efterlade deres bil i gåafstand fra deres endelige destination.

Lad os ikke tale om det √łkonomiske karakteren af ‚Äč‚Äčat v√¶lge en cykel, som ikke beh√łver benzin for at fungere, og heller ikke alle skatter og dermed forbundne omkostninger (vedligeholdelse, forsikring osv.) ved en bil.


Vejret
Med hensyn til ugunstige vejrforhold vil jeg gerne citere spejdernes grundlæggers maksime om, at der ikke er dårligt vejr, kun dårligt udstyr.

Med det rigtige gear og et par tricks (også dækket i Bike to Work-guiden), vil selv regn eller kulde ikke stoppe os.

/>Men, som vi sagde , selv fra dette synspunkt kan den virksomhed, der √łnsker at fremme cykel-til-arbejde, stille shelters og lokaler til r√•dighed, hvor folk, der ankommer p√• cykel, kan skifte og t√łrre deres t√łj.

Det samme gælder for sved.

Valger du at bruge en pedal-assisterende cykel, kan de, der ikke er i stand til at skifte til arbejde, svede mindre. Men hvis virksomheden tr√•dte til ved at tilbyde muligheden for at friske op i badet, skifte til t√łj og m√•ske vaske svedigt t√łj, ville enhver modstand mod at bruge cyklen til pendling forsvinde.

>
Tilbage til blog